mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 december 2018

en helt vanlig dag i mitt liv....

hittade en köttbit av oidentifierat ursprung
lappen hade fallit av
blev en god gryta

Lennart fångade svan

i dag blev det inte ljust på hela dagen
webbkameran i byn kl 11.30

efter nån timme på spisen
blev det en god "kalops"

det går framåt
tumkil på G

 sov en stund kl 15 väckte Lennart mej med kaffe
nu är det snart mörkt 

 blev en risgrynspudding  till kvällen
med svartvinbärs sylt

 så var båda klara
eller klara och klara
men så långt jag fått mönster hittills
nu kommer nästa del på fredag

måste hitta på nått att göra i bilen på fredag
visserligen kommer sista delen på vanten
men jag tror jag vill ha nått där jag INTE BEHÖVER TÄNKA
hittade en sjal som heter Road Tripe
måste ju vara passande eller hur

Virknål 4,5 och 5 och DK garn
Träpärlor om du vill
Storlek: 106 cm bred och 48 cm lång.

Börja med virknål 4,5. Lägg upp 6lm.
Varv 1: Hoppa över 5lm (räknas som 1st, 1 lm); gör 2st, 3lm, 2st (det blir mitten på scarfen), 1 lm, 1st i sista lm.
Varv 2: Vänd, 4lm (räknas som 1st, 1lm), 2st i lmb, 1lm hoppa över 1st, 1st i nästa st, 1lm; 1 st, 3lm, 1 st i 3lmb (mitten); 1lm, 1 st i nästa st, 1 lm; 2st, 1lm, 1st i mellanrummet i slutet på varvet.
Byt till virknål 5.
Varv 3: Vänd, 4lm (räknas som 1st, 1lm), 2st i lmb, 1lm; hoppa över en st; (1st i nästa st, 1lm) upprepa till mitten; 1st, 3lm, 1st i 3-lmb; (1lm, 1st i nästa st) upprepa till näst sista st; hoppa över sista st; 1lm, 2st, 1lm, 1st i mellanrummet i slutet på varvet.
Varv4-32: Upprepa varv 3.
Kant

Varv 33: Virkas i mellanrummen/lmb  mellan st. Vänd, 3lm (räknas som 1st), 1st i lmb, 4lm; (hoppa över 1 lmb, 2 st i nästa lmb, 4lm) upprepa till mitten. I mitten 3-lmb virkas 2st, 4lm, 2st; 4lm (hoppa över 1 lmb, 2st i nästa lmb, 4 st) upprepa till lmb före de sista 3 st, 2st i lmb i slutet på varvet.
har pysslat lite med julkort
det här är till grannen 

1 kommentar:

Berith sa...

Mysig miljö o fina vantar.
Ta det lugnt hem ☺