mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 december 2018

en dag mitt i veckan


 va fint det blir när det kommer lite snö
även humöret blir ljusare

 ½ bulle till mej 
så himla god


varför ska jag baka limpa när Janne gör det?

 kan man tro att det är mitt på dagen?

 järpar tomatröra o stuvade makaroner 
gick så bra så 
även om Konsums x.pris 
krossade tomater var lite fräna i smaken
men som alltid man får vad man betalar för

 efter vila blev det lite baka baka liten kaka

 saffransrulltårta med piladelfiafylning 

 källargubben är här
eller rättare sagt Lennart fick gå ner 
i källaren för vi hade inget varmvatten
och varmvattenberedaren sitter där
Så där ju nu är det fixat

 tänkte virka en pippi
men mycket repa upp hela tiden
då se hur det går

 men hur ser de här ut?
ja de är i alla fall ½ fläskkotlett med sås
och pressad potatis från i går eller var det förrgår 
GOTT nästan godare än sist

 Lennart fick pytt på kålpudding
jo de är sant de gick bra de oxå

kommit en bit

fick så fina kort på 
Henrik
Hannahs man


och Hannahs lillebror
mitt barnbarn
Linus

så är det Jag vet
har mått lite "pyton" idag
men i morgon blir det bättre
så de så

1 kommentar:

Berith sa...

Allt gott till er ☺