mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 22 december 2018

Gammelmormorshjärta... vilket ord

årets julklapp till familjen
 en bybarnmorska i Kenya
hoppas det kan ge lite trygghet
och glädje 
till någon kvinna som ska bli mamma


 så tog vi oss ut till Erikslund
helt galet helt tomt

 IKEA öppnar om två minuter

 och 10 min senare var vi ute igen
köpt ljus 
IKEA VOXSJÖN Badrumsmatta
och en badrumsmatta

när vi kom hem var det dax för mat
Lennart fixade mos på mandelpotatis
blev liter torrt men OK gott var det
jag la på en liten klick smör extra

så var det sovdax
och Lennart åkte till Göran med en julklapp


 vaknade när jag sovit i 45 min av att jag FRÖS
så där ända in i märgen

 letade fram husets varmaste/tjockaste tröja
kan ju säga att den är inte ny 
stickad jag 1985

 så var tomtens torgvantar klara 

 fixade lite fler ljus

 de är så kul

 då det blev mos över fick det bli till kvällsmat oxå


 så var det dax att handla till söndagens soppkök
men vi åkte inte till affären förrän 22 
helt perfekt 
 ni ser ju ingen trängsel här inte

och Lova sände detta kort
sjalen har kommit fram 
och hon är så glad
de värmer ett gammelmormorshjärta

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tröjan är inte ny men rasande snygg👍👍👍