mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 december 2018

JULAFTON

 Våran underbara toppstjärna som Annaeva
gjorde i Scouterna 1975
SMU på Hökåsen

 så kommer nästa saker som MÅSTE finns i vår gran
två kor och ett flygplan 

 en tomte och en ren ...
lite nyare innevånare 

Men den här vännen har vi haft riktigt länge
sen barnen var små från tidigt 70 tal

 de här fina fick jag av den jag älskar mest på hela jorden
han vet vad som ska ligga i mitt paket

lien lunch på en julafton

 så bar det av till Upplands Väsby 
för att fira vidare

 god mat och goda vänner 
vad mer behöver man?


 vi gav inte varandra några julklappar
(men Ola o Annaeva hade fått var sitt par sockor 
för det är kallt på golven i lägenheten på Malta)
vi fick lotter av Ola o Annaeva
där vinst över 1000 skulle delas mellan oss
men dom enda som fick nått var
Annaeva o Ola som fick 5:- x 2 var
så 15 lotter gav 20 kr
lite dålig utdelning kan tyckas
men det var spännande en stund
och vi har bekostat en barnmorska
det får bli årets julklapp till alla oss

 ris à la Malta
passande att bjuda på 
av folket som ska flytta
Malta i 9 mån



 Jag har fått en Julklapp till
en som jag är 
MYCKET BESVIKEN på
ont i halsen

kvällen avslutas med ny pyjamas
och ingefära/citron/honung + hett vatten


ÄLSKAR JULGRANAR
och våren julgransvattning är så himla bra
en vanlig granfot avsågad så granen kan köras igenom
och vatten i hela stora lådan 

Inga kommentarer: