mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 30 december 2018

sista lördagen de här året ...

 Vi tog bussen ner på stan på förmiddagen
lugnt och trivsamt var det

 och fina blommor i hjärtform

var in på turistbyrån och fixade biljetter
till årets Västerås Revy
18 jan blir det
ska bli roligt

 och det sedvanliga kaffet på stan

 min macka

 fäller man ut den blir det en annan typ av macka
jag äter upp pålägget först
sen doppar jag brödet
jo ja vet 
MAN GÖR INTE SÅ
men jag gör det

när vi satt och fikade 
googlade jag fram var den nya affären låg
Skafferiet 
och den låg ju i Gallerian
mitt emot 
Punkt där vi var
så det blev en tur in 
köpte dock inget i dag
men jag återkommer 
så himla bra INGA förpackningar
men tar med sej egen burk 
(eller köper en i affären)
torrvaror 
kryddor
tvättmedel
perfekt
och hon skulle få hem GRÖNA ärtor 

 och så tog vi en skitig buss hem

 så var det dax för soppa


 i morgon ska den spädas mer och få ett tillskott av pasta
så det blir lite mer "mat"

 nästa projekt
 boeuf bourgogne

 så där nu stoppar jag in den i ugnen några timmar


 den behöver jag inte skämmas för

går inte fort de här
jag ser ju så dåligt med mina glasögon
eller jag ser att sticka men då ser jag inte TV
och tar jag av glasögonen och ser TV 
men inte att sticka 



1 kommentar:

Ellinor sa...

Vilken fiffig affär,avskyr förpackningseländetHoppas att du får hjälp av optikern när han är tillbaka✊️kram