mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 december 2018

Polarnatt

 vissa ljus beter sej märkligt
men blir otroligt vackra
det här är en bild från 2011
som jag hittade i mina gömmor

 10 rutor klara 

 får nu åka i en  påskkartong
vad gör det bara dom kommer fram

så nu far vi in till Konsum o posten
så dom hinner med dagens tömning

men kolla här...snöflingor

 fick en beställning på 300Kr torrkötte

 på macken löses värdens problem
över en fika
trevligt

hemma blev det älgfärsrulle
sås potatis lingon o grönt

 Lennart diskar o jag vilar

 blir väckt med fika

14.30 och det är mörkt
när solen inte når över horisonten på hela dagen
är det
POLARNATT

 Kvällens mat blev ett lite hittepå som blev en  hitt

Fläskkotletter i botten på formen (råa) 
Gör en sås ... 

rör samman 2dl crème frece o 3dl grädde 1/2dl soya 
krydda, jag har en kryddblandning
 jag köpt på en marknad i Turkiet häll över köttet 
In i 175° ugn i 90 min
vi serverade "änglahår" till
(pressad potatis)

så var den stumpan klar
nu har jag ett problem
ska jag nysta upp så jag får samma randning
eller ska jag bara fortsätta sticka
får fundera en stund på de tror jag

2 kommentarer:

Berith sa...

Ha det så bra ☺

Ellinot sa...

Hittepåmat brukar bli den bästa maten👍När det är lite tomt i kylen så flödar kreativiteten.Ha det bäst❤️❤️⛄️⛄️⛄️