mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 18 december 2018

en vecka till jul....

är det en dag man ska jäkta runt
är det en vecka som ska vara helt hysterisk
är det nu man ska köpa ALLT
mat och julklappar i överflöd

JAG  BETACKAR MEJ
HOPPAR ÖVER DET DÄR 

Julen kommer och jag ska krama några 
barn, barnbarn o barnbarnsbarn
äta en skinkmacka
och kolla på granen 

 men har man sett på maken
det är lite vinter i Västerås
HURRA för snön

 det var inte plogat o sandat överallt
men jag och Carl-Oskar klarar de mesta
bara vi vill
och nu vill vi till Hjärtpunkten/Bibblan

 kanske inte så inbjudande i dag

stickjunta med Kerstin
en trevlig grej jag hoppas vi kan hålla på med länge

lunch även denna dag
men jag tror inte det blir att sitta ute

Hällabaren hade gjort så fint inne
med tomtestolar
kul idé

ingen höjdare men det var mat
och jag blev mätt

här är min nya vän
hämtade ut den 
på Klockargatan 5c

tur jag har Carl-Oskar
för den är tung

så var Lovas sjal klar 
nu  måste han åka postbil igen
och det gillar han inte

Fixa lite köttbullar
här med lite extra kryddpeppar


stekta i ugnen
och helt godkända
löken hade kunnat vara finare hackad
men nu är det ju inga barn som ska äta
utan Lennart och jag
och vi fixar lökbitar båda två

fick de här underbara kortet
på Stella i dag
dom är i kyrkan för att lyssna på 
Lova som har julkonsert med skolan

så ligger min nya vän i sägen och väntar på mej

och nu ligger även jag i sängen
under 10 kg täcke
God natt.....

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att du och täcket blir bästisar❤️😉