mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 december 2018

en glad dag i kyrkan

 Vilken lycka ... Lennart får skotta snö
för i natt har det kommet en skvätt över Yttervik

 i dag är det gudstjänst i Församlingshemmet

 med utsikt över lekplatsen i Tärnaby


 Bingeli Bånga kyrkan rymmer många
bingeli bång skynda dej och kom


 Daniel var kantor 
eller heter det är kantor?
Hur som så var de han som spelade

6 åringarna i byn fick sina biblar

 Elisabeth berättade om den förlorade sonen
med hjälp av flanellografen
Man blir lite varm i hjärtat 
av flanellograf

 så var det dax att tända ljusen
i dag är det TVÅ ljus

 när det stormar när det stormar....
en gammal goding

När det stormar
När det stormar, när det stormar, 
när det stormar runt omkring mig
När det stormar, när det stormar, 
när det stormar runt omkring mig
Gud är stark när jag är svag,
 han hjälper mig att ta nya tag
När det stormar, när det stormar, 
när det stormar runt omkring mig

 när det blåser när det blåser
ja ja pytte storm kan det ju oxå vara
men Gud är ändå stark och hjälper mej...

 så var det ÄNTLIGEN dags för fika

Gode gud välsigna maten Amen
tack att vi får äta varje da

Tack för maten, bullen och chokladen
alltihopa smaka riktigt bra

Men ibland så kanske man kan känna för
att äta lite mindre, men vad spelar det
för roll om hundra år

Gode gud välsigna maten Amen
tack att vi får äta varje da
melodi Bamse

 MÅNGA var vi


 grunda med korv

 innan fikat




 lunchen blev lite sen med det blev kåldolmar 

 man skulle kunna tro det är mitt i natten
men kl 15 kom Tony med traktorn och plogade vägen våran

då vi ätit sen lunch
nöjde vi oss med nyponsoppa till kvällen

 kolla vilken fiffig grej
men kan räkna ut masktätheten på stickat
en sån måste jag köpa mej

 liten tomteverkstad 

kvällsmacka

provade en ny teknik 

klicka c2c så ser du hur man gör


lånade bild
det är Lars Nyqvist som fångat 
Månen över Ryfjället

1 kommentar:

Ellinor sa...

Nu kommer jag att tralla på Bamsemelodin hela dagen och denna fina text👍👍❤️❤️