mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 december 2018

Tomtenissar o Julvantar

 Tomteskaran blir fler o fler
tror jag behöver några till men julen är ju "långt" borta
eller nått

 nu börjar det bli fint 
med snö på träden

tycker du det ser mörkt ut
så har du rätt 
vi har ju inte riktigt dagsljus den här tiden på året

 blev mos på vad som fanns i grönsakslådan

och en liten burk från frysen
med järpar på älg o fyllda med persilja

Lennart for in till "byn"




 och jag tog fram garnet till #julvanten

rotar i frysen
en låda med köttfärs o tomatröra
och till det blev det oststuvade makaroner

 fortsätter stickandet 

 höger klar så långt
lägger upp vänster 
och stickar upp till mönstret

Katastrof Lovas sjal är borta
har lagt ut en efterlysning 
den är ju liksom slut i butikerna
var ju nått år sen jag stickade den
Men nu hoppas vi på mina garnvänner
som har lite butiker i landet att nån har någon kvar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så vackert ni har❤️Tomtarna är underbara👍👏👏👏kram