mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 december 2018

MEN VAD ÄR DET HÄR?

Vem har tagit vintern?
Så här ska de väl inte se ut
1 december

 nej så här ska det vara som 2013

 och så va det ju det där med kalender
de måste man ju lyssna på

 och så var det Jonas som var lucköppnare
Jonas och jag är liksom släkt
våra föräldrar är kusiner
så vi är 
syssling, tremänning, kusinbarn eller nästkusin
som man säger
Vilket ord använder du ?
Lunch 
lite sån och lite sånt
blev en gryta
det är korv o grönsaker från igår 
och lite böngryta
toppad med isbergssallad
 vattnet sjunker

 och isen hänger

 Vackert men läskigt

 nu får man hålla sej på land




 ser ju inte ut som 1 dec
 måste säga det igen
vita pricken längst bort i bilden
är Ingemarbacken borta i  Tärnaby 
utsikten från soptunnan

 Julmarknad i Hemavan

 tomten var där som sej bör 


 kan meddela att jag köpte 
INGET GARN
jo de är sant


Tur dom har snökanoner
så det finns snö i skidbackarna 

 1 års jubel i går
för gondolen

 ja ja vårat lilla hus är ju fint i alla fall
även om det inte finns nån snö

 fortsätter på spåret
lite sånt och lite sånt

 bondomelett kallar jag det för


 så var det lite paketinslagning 



blev ju bra även om vi inte hade julpapper

så lite mys i fåtöljen



surfade runt lite på FB och ser att jag missat nått
så nu blir det lite rutor

jag har virkat 5 st

ska sändas till Västerås på måndag
kanske hinner några fler

2 kommentarer:

Berith sa...

Det verkar som ni har det bra däruppe, trots bristen på snö ☺

Ellinor sa...

Vädret blir konstigare och konstigare,idag har vi fem grader varmt och ingen blåst men attans vad mycket regn vi fått några dagar☔️Ha en fin första advent🕯kram