mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 december 2018

Juldagen = Pyjamasdagen

Så var han då född
killen som "världen" väntat på
som en flykting 
till en grym värld
av en flicka på så där 14 - 15 år
sina första dagar levde han i ett utrymme för djur
sen en lång flykt till Egypten 
jagad av grymhet

ATT VI INTE LÄR OSS

Jesus kom hit 
och talade om att vi skulle
BRY oss om VARANDRA
och visa 
KÄRLEK o RESPEKT

så kan man ju undrar varför dessa pyjamasgubbar står här

Jo det är så att i dag 
Juldagen och på Nyårsdagen
är dom dagar på året
man inte behöver klä på sej 
utan jag kan gå i pyjamas hela dagen
utan att vara sjuk
 och då gör jag det

 dagens lunch pytt på lite kassler

 ja men då tar jag tag i #julvanten

 men kolla in va paprika
hela stora grönsakslådan full
kommer att bli rostad paprikasoppa till söndag
tack snälla Annaeva för gåvan

 Juldagen hos oss
lugnt och skönt 
mellan hostningarna

 men så var det ju mat igen då

 gröt i går 
pudding i dag
med hjortronsylt

 massa is och snö på TV
och jag som redan fryser

 lite kvällsmys

 så var höger vante klar

 helt klart nöjd


1 kommentar:

Ellinor sa...

En sådan vacker vante,du är en riktig konstnär❤️