mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 23 december 2018

Nu har JULEN börjat för mej...

 Bästa dottern kom 
Hon hade med en massa saker
som ska vidare till Soppköket
så småningom
vi hann ta en fika innan det var dax
att styra till Skultuna
och Julbord

 Niklas o Thyra har ett litet snack
med Faster Annaeva innan det är dax att sätta sej

 Mycket gott 
synd bara att jag inte kan äta av allt gott

 Thyra trivdes
köttbullar är gott det

 tänk så mycket gott det finnas att stoppa i sej

 och tänk så mycket gott det finns att dricka
Mariestads alkoholfria är nått 
Alla gillar i det här gänget

 Mina fina barn
Annaeva o Pärzon
han tycker dock att mamma fotar för mycket

 Pärzons första talrik med godis...

 är det jul så är det
Thyra gillar  skumtomtar

paket var kul
men vad som var i var inte så noga
papperet var bäst

 så var magarna FULLA och det var dax att säga hej då

 fick julklapp av Anton o Sofia
och kolla in det var vinst på tre av fyra lotter
+ godis men de har vi inte öppnat

 det här paketet fick jag av Niklas Denice o Thyra
tungt är det ?????

och de här fina kortet på Thyra fick vi oxå 

 HURRA det var ett förkläde 
i det tunga paketet 
dom vet dom va Gammel Farmor behöver

 så var det dax att ta sej ann 
Grönkålen

 förstärkte med morötter o lök

 provsmakade blev bra
lite "tamt" kan jag tycka
serveras med hackad kalkon
Tack Annaeva för kalkonen

och hur skönt är det inte att slå ner rumpan i fotöljen
och bara titta på nått galet på TV
"Fabian Bom" fick underhålla oss

1 kommentar:

Ellinor sa...

Härligt med mat och gemenskap,vi kan ju inte äta mycket men massor av gemenskap finns det plats för❤️Kort på barnen blir man alltid lycklig av..och kaffe☕️😀Ha en fin dag med era vänner på soppköket👍👏