mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 juli 2019

Bullar o Besök



 jag vet vem det är ....
vet du?

 ställer fram så att allt är rumstempererat
när jag  ska baka på förmiddagen


 medans degen jäser lägger jag upp till tröjan

 degen jäste snällt

konsten att få bakplåtspapperet att ligga som man vill
Jo man blöter det

 botten ligger på plats med ett lager marsan
(hade kunnat ta 3 dl i stället för 4 dl vatten
som det står i receptet
den hade blivit lite för tunn tycker jag)

 fyllningen till bullarna
jag körde allt i matberedaren

 blev lätt att bre på och rulla samman  
som skulle skäras i 24 bitar

och läggas på marsankrämen 
 så var det dax för lite jäsning ingen

passade på att äta lite

 MEN va HÄNDER utanför mitt fönster

 Jo en rök skulle på plats

 så var dom då färdiga



skrev på FB att bullarna bar klara 
och att ville någon ha fika var dom välkomna
Maria o Åsa nappade på inbjudan

 fick en fin bukett





när Lennart kom hem hade han köpt 
festivalpass á 500:-
skulle vi betala på alla inträden skulle de bli 800:- 

 kvällens middag
starka korven o spenat

även en mygga äter middag

stickat upp första nystanet

svar på fågelfrågan 
en koltrasthona 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att bullarna blir goda✊️