mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 juli 2019

städa packa o lekland för vuxna

 Nu är det sista dagen i stan
och ALLT ska fixas
börjar med blommorna

 friserade stora kaktusen

 flyttar alla blommor till ett ställe
så Gunilla inte behöver springa runt
hela huset 
Några blommor får "semestervattning" med slang
andra behöver ju inte vattnas så ofta
den här kombon av vattning brukar funka

 städa kylen

 laga lunch
hade en köttgryta och en korvbit
värmde allt och jag tog korven

 medans jag sov gjorde Lennart lite ärenden
och hittade detta på Rocklunda
ett LEKLAND för VUXNA










 så var det dax att fortsätta förberedelserna inför morgondagen
4 kokta och 4 stekta

 och städningen fortsätter
min hjärta kastar glas o plast
jag städar toa o dammsuger
hjärtat svabbar golv

 nu är nog allt packat utom maten
Nallen ska inte med han sitter och vaktar bara

 Bästa Lägenhetsvakten
man ska vara rädd om goda grannar

 så kom vi på att vi måste äta 
jag tänkte ta upp nått ur frysen
men Lennart föreslog en "groda"
(den är lite "fet" så jag tar ett hushållspapper 
och lägger på och suger upp fettet funkar 
hur bra som helst)

 och jag vari inte den som sa nej
så en Turtles fick det bli
och t.om lite vin

så gick solen ner även denna dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Nu får ni komma till fina stugan och fåglar och djur hoppar av förväntan❤️