mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 juli 2019

när man bor i Västerås....

 måste man ju lägga in saltgurka
1 liter vatten 0,75 dl salt blanda och rör tills saltet smält
i med en knippa krondill och 1 kg västeråsgurkor
gärna vinbärsblad eller körsbärsblad
men de hade jag inte denna gång
låt stå över natten

 vips har man knaprig gurka till frukost

 Lennart jobbar på sitt håll och jag på mitt
jag funderar vilka garner jag ska ha med mej
ja ja jag funderar en stund till

 fixar en ugnspannkaka i stället 
och tänker vidare

 de här fick bli en sallad

hade på lite jordnötter för att få lite tuggmotstånd 

efter min lilla middagslur får vi till Erikslund
och storhandlade
en måttsats på IKEA
och en kartbok på Akademibokhandeln

2-3-4-6 har jag läst

 så blev det en tur till Biltema
för att köpa lasträcke till bilen

 men kom hem med en vattenkokare
MED LYSE 

 kvällens middag
var god men min mage ville inte ha 
så jag blev "lite" dålig resten av kvällen

 det har störtregnat och solen har lyst
det har småregnat och varit becksvart
nu är det uppehåll 
och solen visar sej en sista gång för idag

 slutar dagen som jag börjar med en gurkmacka

och Hannah o Henrik har bröllopsdag just i dag
fyra år har de blivit tiden går fort
💕ALL LYCKA💖

1 kommentar:

Ellinor sa...

En sån läcker vattenkokare👍kram