mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 juli 2019

i dag är det jag som är fågelfotograf...

 blir lite konstigt när man fotar genom köksfönstret
men ändå

 herr o fru domherre
var på besök

 och en kaxig koltrast

 och så hela familjen grönsiska

låna en bild från nätet 
så du kan se hur dom ser ut
för när dom går i gräset ser dom mer ut som "råttor"
så har vi Talgoxe o Grönfink som oxå äter vid bordet
medans flugsnapparen och sädesärlan fångar flygfän 

 skrev på 1177 till Citypraktiken
behövde förnya recept + att jag undrade om Peeter kunde skriva ut 
Magnesium då jag har såna kramper i benen
Tog nån timme så plingade de i luren
och jag fick ett meddelande

Hej Måd
nu är det fixat ...hoppas det hjälper
dom kolliderar dock med duroferon så du får ta dom på olika tider 
ha en bra sommar // Peeter

 vi  har storhandlat idag
fick allt på listan utom salladsfrön
ja ja hoppas det finns i Hemavan
så tar vi ICA i morgon

 lättstuvad färsk vitkål med hemkörda köttbullar
gick ju bra de oxå

 så va den nästan klar
väntar på det vita garnet som ska bli kant
kommer i slutet av juli

 då laddar vi med nytt...



 planeringen fortsätter
nu ska vi se om vi kan hitta nått boende
men det blir nog svårt
när ½ Europa ska upp till Nordkap

 det är vackert i byn
kul med webbkameran 

 förkläde på...kökstjänst

 efter lite funderande kom vi fram till att vi ville ha fisksoppa

och vädret ville oss väl
så det blev ute på altanen 

på kvällen kom några åskknallar
och strömmen gick 
men bara en kort stund

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fågelbilderna är underbara,vilken skatt att få ha sådana fina i på knuten👏👏Fisksoppa är aldrig fel👍👍