mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 juli 2019

Planera resa är halva nöjet ....

 Å så skönt att vakna och fönstret är rent
och i dag blev ALLA fönster tvättade

 sitter och klurar 
behöver virka ett gardinomtag
har inget mönster men har huvudet fullt av idéer

 det är så att persiennerna i sovrummet 
har fastnat i uppfällt läge så att säga
och det är ju ljust dygnet runt
vill ha lite mörkt i alla fall 
och inte solen i ögonen när man sover

 men inte har jag några gardiner som passar 
tog ett påslakan och trädde på stången
gick ju bra
och så fick jag till ett litet omtag
så jag kan "öppna" upp på dagen

 när vi kom upp den här gången såg jag att jag hade ägg kvar i kylen
ägg sen i början på maj
så i dag blev det pannkaka
ägg håller sej ju hur länge som helst i kylan

 börjar bli lite varmt ute
och ändå har inte solen hamnat på termometern än

 då är det skönt att sitta på andra sidan huset i skuggan

lax o räkor på en bädd av purjolök
och timjanpotatis
gott 
 på kvällen blev det lite skönt på altanen

 kl 19 kunde man sola utan att "dö"
 blev ändå lite "rosa" på benen

så är planeringen på gång
för en tur upp till Norra Ishavet
fortsatte inne hela kvällen
få se var och hur de landar

då kan vi lägga oss i ett relativt mörkt sovrum
och drömma om en biltur i Nord Norge 


1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är jätteskoj att planera resrutt,ibland blir det som man tänkt och ibland blir det något annat.Spännande är det👍Skönt att ni har det varmt och gott i fina Yttervik.Kram till er båda