mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 26 juli 2019

jag gjorde ingenting... eller jo

 en blöt liten RÄV kom på morgonpromenad

just utanför  fönstret




 och så var det ju ekorren igen då
den är ju för söt

 men vilken morgon 
kommer nog att bli riktigt varmt idag

passade på att köra en maskin tvätt
jag behöver ju inte jobba
kan sitta i skuggan och må 
medans maskinen rullar runt

 lunch uppvärmd pannkaka i mjölk
nostalgi så det förslår

 fick finbesök på Eftermiddagen av Sonja 
Hon hade med räkmackor från macken

 en sån vacker dag

 helt magisk

 kl är 18 och solen lyser INTE på termometern
spelar ingen roll ute eller inne just nu
men på gårdssidan har det varit skönt hela dagen
 i skuggan och där fläktar det lite

 han kom och så gick han

FÖRFATTARAFTON
på Tärnaby Fjällhotell
 i kväll stannar jag hemma
Lars M får min biljett


 inte lätt att fota i mörker med motljus
Robert Tedestedt berättar

och visar bilder

 utsikten från hotellet

 tänk det går att bada mitt i byn

har beställt några såna kepor 
att ha liggande på hyllan
som man kan ta till vid behov 
tre stycken för 150:- ink frakt 

satt ute till kl 22 tror jag 
var så skönt 
men det känns ändå lite skumt
ska de vara så här??

Inga kommentarer: