mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 17 juli 2019

en LYCKO-dag

 då ska jag göra en igelkott till
men tar ett nytt mönster

 det var lättare men jag tycker inte den blev så fin

 den gula är gulligare
jag tror jag ska göra en kombo av mönstren 

 herr o fru 
vist är dom fina

ställde frågan om min trast på FB på en fågelsida

Det är en ung taltrast. 
Se tex färgen på huvudet och övergumpen, 
som är kontrasterande mellangrå på en björktrast. 
Även de färgade fan-kanterna på stjärtpennorna passar dåligt på en björktrast.

 så fick vi veta att till jul kommer den här 
Prinsen/stjärngossen/tomten
Vilken julklapp
barnbarnsbarn nr 6
Grattis Denise o Niklas
och grattis hela släkten

fick ju frön i lördags av Ulla
nu är dom i jorden
de där med såband var ju kul/bra

nu får den stå här inne en stund innan
den kommer ut i "kylan"

 sista skvätten kräm...
jo då magen pallade

 ingen sol eller bara lite sol
men det var ändå skönt vid husknuten
lite knott var det dock
men med en gammal myggsprial från 
Turkiet luktar riktigt dåligt
höll dom sej på avstånd

och i dag kom tröjgarnet
så mjukt o mysigt
få se hur det är att sticka i det
Stickade en tröja i liknande garn för 
ja de är snart 40 år sen
en gul till Annaeva 
och det gick ju bra då

 fiskbullar och pulvermos
jo då det var ju nästan-gott i alla fall

 blinkade till på datorn 
vinglas i Hemavan
JA jag KÖPER

 OJ dom var STORA

Fjällvindens hus
sen
Tärnaby Fjällby 
nu blir det 
 Tärnaby sporthotell....

hoppas på bra mat på det "nya" stället

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den rosa/röda kotten ser lite överkörd ut😂Pulvermos är inte ätbart😘kram