mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 juli 2019

jag blir tokig .....vem är vem?

 ja de här är i alla fall en koltrast...

 är det en taltrast??
eller kan det vara en dubbeltrast??

 såg i alla fall en rödvingetrast tidigare i dag
och de är inte den här 
tror jag
och sen har vi björktrastar
har även haft ringtrast dock inte i år

dom får komma in och presentera sej 
tycker jag

 men de här är i alla fall domherrar

 och bergfinkar

och bofink

 har börjat med en igelkott till Annaeva
det var inte de lättaste
ja själva mönstret var inte svårt att följa
men jag hade ett så bedrövligt garn

 bondomelett till lunch i min ensamhet


Lennart är i byn hos Tobbe
och hans bygge 
 balkongerna börjat komma på plats
kommer att bli så fint
gamla Konsum/sporten
blir nu lägenheter



i eftermiddags räddade jag grannarna
dom stod och lagade mat och så hade dom missat tomatkrosset
men se jag hade två paket
så Strömsös fick mat i kväll
vilken tur

 pölsa till kvällen
två tuggor sen fick jag lägga mej
har väl aldrig hänt tidigare


låg nog 1½ timme
sen släpet värken 
men jag var RAPIG hela kvällen

några varv på sjalen...

Inga kommentarer: