mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 juli 2019

Vilken rivstart på juli .....


 
 dagen började med Tandhygienist i 50 min
jag fick med berömd godkänd för tandborstningen
men min mun får underkänt 
SÅ TORR
vilket inte är bra för tänderna
ja ja 
tandläkaren i 23 september 7.40
och ny hygienisttid 7 januari 7.40

staden är full med konst
om man bara tittar
 men ån är inte full med vatten

 snarare tom....
få se om det blir fart på fisken när dom blir klara

 ja ha så var det nästa anhalt
frisörstugan 
Behöver klippa mej innan vi åker
kommer ju inte tillbaka förrän i september
så håret hinner bli långt

nu blir det extra kort

 mera konst


 tänk att få en fika på intiman/soppköket en måndag
hur kan de komma sej?
jo Lennart var där 

golven är så slitna och blir så skitiga
Lennart har försökt få till det i baren/köket i dag
blev mycket bättre 

så det var därför jag gick dit efter frissan

hemma blev det kokt korv o pepparrotssås
till lunch
de är ju så himla gott
att mosa potatis o sås 😀 

 tanken var inte alls att åka till Wästerqvarn i dag
det är "lite" regn i luften och rätt kallt
(tycker jag)
trött är jag oxå efter allt som hänt på förmiddagen

 men om Prinsen Linus ringer och säger vi åker till Mörntorp
gör ni det... så är det klart vi gör det
spelar ingen roll hur trött och frusen man är då
Men det blev bara en kort stund
för så kom regnet




 men jag fick krama ungen i alla fall

en massa rester blir en omelett

med lite tillbehör

när kvällen kom är jag en vissen ros
helt klart
behöver nytt vatten o bli bankad i roten

Det blev en rivstart på juli 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det var en intensiv dag,förstår att du blev tröttTrösta dig med att du snart får åka till fina stugan👍Kram