mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 juli 2019

hoppas fixa det med kärlek o vatten....

 Vaknade av att det var SOL ute
JÄTTEMYCKET SOL
kl 6 och +6°

 fram på morgonen steg temperaturen
här mot väggen SÅ SKÖNT

 en liten rundvandring på gården..
först ner till sjön

 Tony har fixat Njalla som höll på att vicka
den har stått snett i MÅNGA år
så nu tycker jag det nästan ser konstigt ut
när den är rak

 ha ha fåglehuset är i alla fall fortfarande snett
MEN Lennart ska fixa det har han lovat

 vinbären är på G
men än dröjer det

 hönsbären täcker marken i backen ner mot sjön

 så var det dax att fylla på kylen o brödburken
vi började med Hemavan och ICA
där vi köpte VISSNA blommor till 
krukorna på väggen
hoppas dom tar sej visserligen 50% på priset
men jag förstår inte varför det ska vara så svårt 
att vattna växterna så dom inte dör innan kunden kommer
Så blev det en tur till Janne för att ta en fika o köpa 
VÄSTERBOTTENLIMPA
Han hade lite problem med ELen i dag

jag tog ett ostbröd till kaffet

kålpudding fick det bli till lunch
(lådor i frysen är ju underbart)

 så var det dax för blommorna 


 med lite kärlek o vatten ska vi nog få 
dom att kvickna till

 men vilken dag....



 det blommar inte så mycket än
men jag fick i alla fall ihop till en
"grindstolpebukett"

 mera mat... nu stekt korv o stuvade makaroner

2 gurkor 15:-
så en fick hamna i hinken 


 Fönstren behöver tvättas

 så klockan 22 satte Lennart igång

tog i alla fall de här fönstret
som ligger i morgon/förmiddagssol

kolla så fint de blev

nu är kl 23 
och det är dax att lägga sej för natten

(vilken natt? det är ju ljust 
ja ja vi är i Norr nu)


1 kommentar:

Ellinor sa...

Vädret välkomnade er ordentligt,härligt att vara i det vackra