mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 juli 2019

Vilken dag...besök av fyrfota STORA djur

 men kolla här 
samma färg
blir ju bra
eller 
hur

 skulle fylla på kaffe
och tittar ut ..där står en ÄLG

 och så kommer det en till

 jag hinner ut och se dom simma över viken


 den får syn på mej
 och vi tittat läng på varandra
 innan dom försvinner in i skogen

 dagens lunch...värmde maten från i går

 en liten liten humla

 så söt...
någon sa att det är en jordhumla
men är inte den vit på baken?

 i dag ska jag sova middag...låser och lägger mej
hinner just somna 
KNACK KNACK KNACK
det är killen som ska installera bredband
HOS GRANNEN
han trodde det var i vårt hus
försökte komma till ro igen 
men utan framgång

jag gick ut och satt mej i lä bakom husknuten
och stickade några varv i stället

 tar med bulle och åker till Bibblan
det är ju torsdag

 bästa Lars på bra humör som vanligt

och min bok hade kommit som jag beställde
blir spännande

väl hemma blev det en pytt...

fy vad jag fryser
tar en varm dusch och sätter på mej 
tjocka mysbyxor o luvtröja
men näsan är ju fortfarande iskall
när jag sen lägger mej
blir det raggsockor och flanellpyjamas 

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Älgbesök är maffigt👍

Anonym sa...

och jag som inte var uppe när älgarna gick förbi // Lennart