mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 juli 2019

mot PARADIST

 tur vi har hiss
tänk om vi skulle ta ner allt detta
genom trappan 10 vån...fniss fniss

 Lennart är bra på att packa

 och därunder ser jag Carl-Oskars hjul

 och kolla matkassen fick oxå plats

 kaffemugg i bilen

 och virkningen är med

 så var vi igång

 första fika i Tönnebro

 andra fika i Sundsvall

viken bra grej...
på macken i Sundsvall

 mat i Sollefteå
på Nipan 

 och så var det dax för fika igen
i Åsele

 jag frågade om dom hade en lite torr kaka
eller skorpa..Då BJÖD hon mej en PÅSE skorpor
dom sålde nämligen hembakta skorpor
och när dom vägde upp blev det några över
och dom FICK jag
TACK Kronans blommor o konditori

 stolen är lite nersutten 
men skön ändå

 inte var dag man spelar på en 
jokebox 
två låter för 5:-
pengarna går till reparation av neonskylten 

 skulle inte ha den hemma 
men här är det häftig
så åker vi vidare .. 
nästa stopp ICA Storuman  

så var vi då framme i VÅRAN BY
13 timmar och 85 mil
NU ÄR VI HÄR

 alla sakerna inne 
kaffet varmt
och blomman har t.o.m fått lite vatten

mitt handarbetsmål i dag  var att virka upp
100g = 350 m garn
och jag lyckades
då är det bara ännu ett nystan så är filten klar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blev ju en riktigt trivsam resa👍👍👍