mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 7 juli 2019

se nu tittar lilla solen in igen...släpp in den uti hjärtekammaren ...

 så underbart morgon på balkongen
Lennart åkte ut till klubbstugan
tog med dammsugaren och dammsög 
Lilla blå (bilen).. den behövde en omgång

 jag ska fixa lite lunch

 varför äter man inte mer soppa
de är ju så gott

SOLEN lyser och vi tar med 
Gunilla o Kjell på hemlig tur igen 

 den här gången blir det till min 
anmoder Malins Café

 tror inte Malin serverade räkmackor på 1600-talet
men i dag gör dom det

 Gunilla blev lite varm på ryggen

 så vi bytte plats...

 en oas mitt i City









så lugnt och fridfullt
lite svårt att fatta 
att vi sitter mitt i stan


älskade Malin
gifte sej när hon var 17 år med den då 38årige Johannes Rudbeckius
fick 11 barn och startade både skola o sjukhus i Västerås
jag är stolt att ha hennes blod i mina ådror

Johannes Rudbeckius var biskop i Västerås stift  
1619-1646

 så tog vi en sväng in i domkyrkan
älskar barnens hörna


 tänk att den här dopfunten har stått här sen 1622
svindlande

 och både Jorden

 och Himlen likaså
Tänk att Malin och hennes Johannes
har snurrat på dessa

sjukhusmenyn från 1625
inte lika som idag
men säkert rent märkvärdigt i dåtid

 lite senare for vi ut och tittade på bilar igen
i dag fick virkningen följa med

 där vi satt och tittade på bilar kunde jag se
pilgrimsboet och det såg ut att fågeln satt utanför
fick lov att killa på mobilen
och webbkameran där 
jo då den satt allt där

kvällsmat 
kålpudding potatis SÅS o lingon

en snutt av en regnbåge
3-4 åskknallar 
och så en störtskur 

Inga kommentarer: