mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 juli 2019

en upp och ner dag

 Dagens T-shirt  har den här texten på ryggen

 plockar fram lite för att baka en mjuk kaka

 plockar lite visset och vattnar mina blommor
som jag köpte för halva priset på ICA
alla har inte repat sej än... men dom kommer


 blev bra om än lite hård på ytan

 dagens lunch

 efter vila mellis i solen

 här kommer Tony med en cementring
som nu blir en grillstad

 och här håller han på att fixa till jorden 
runt röken

det blev lite varmt i solen
så jag satt mej mer i skuggan
Att fota fågel i motljus
gick ju så där

 så kom en mycket
ARG LEDSEN och FÖRTRETAD
 Lennart hem
han har tappat plånboken
gick in på Konsum och köpte dricka
åkte till macken för att tanka
PLÅNBOKEN BORTA!!!!! 
Tillbaka till Konsum 
men nej ingen hade sett den
så nu är allt spärrat och anmält förlorat

det som är bökigast är ju körkortet
vi som ska på långtur med bilen 1 aug...

Ja ja det är som det är 
och får bli som det blir

 men det blev i alla fall en kasslerpannkaka till middag

så var det dax för årets upplaga av 
FJÄLLBRYGD

här blandas skrönor o berättelser med ljuv musik



 fullt både inne och ute
helt klart publikrekord

















 i bagarstugan såldes bröd som vanligt
och som vanligt köpte vi ett gäng

så det blev FEST när vi kom hem

 fick fin post idag
 som jag har väntat på NR 2
och nu kom den 
kommer att bli spännande
tack Caroline

och två böcker från biblioteket
fast här är bibblan stängd den här veckan
men Lars hade böckerna med till Udden i kväll
snacka om service 

Nu är det
  ELDNINGSFÖRBUD 
i hela västerbotten

1 kommentar:

Ellinor sa...

Så himla trist med plånboken,blir så krångligt med kort osv,hoppas att han inte blev av med pengar��kram