mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 23 juli 2019

vill ogärna slänga mat....

 så har det sett ut hela dagen
det har varit fukt i luften hela dagen
men det har ändå inte regnat på riktigt
bara 2 mm på hela dagen

 tro de eller ej första gången jag gör pizzasallad
slaka kålen och fixa dressing 

 blev inte så illa

har städat i frysarna 
det behövdes inte frostas av
men jag hade ingen aning om vad som fanns
tycker INTE om att kasta mat
så två lådor med mat från förr fick bli hundmat

 ensamlunchen 
lever från igår idag med potatis

 tog fram lite ingredienser så dom blir rumsvarma

 så efter vilan blev det chokladbollar

 Lennart har fixat "nya" madrasser
vilket var mer än nödvändigt
har legat i en grop i 10 år tror jag
Tack Åse vi kommer sova som kungar

 då jag städat i frysen fick det bli pizza i kväll



  lite sånt och lite sånt gör en god pizza
och nu flera timmar senare var salladen riktigt god

 så var bakstycket klart 
och framstycket är upplagt

Lennart fick ett kort från en lumparkompis idag
måste vara från 69-70 nån gång
ser ju precis ut som i filmen 
Repmånad 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Pizzan ser jättegod ut👏👏👏👏