mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 juli 2019

GRÄNSMARKNAD de är stor de...och VARMT

 och utan ström
rena katastrofen skulle jag säga
strömlöst i hela byn från 9 till 13.30 
Konsum fick stänga
ja det var ju lika tokigt i Hemavan
både ICA o SYSTEMET 
(stackars Norrmän) 
Tur så har många knallar reservel
det gick att betala med kontanter och i vissa fall Swish

man ska ju handla på marknad 
eller hur
jag handlade på Loppiset på gamla sporten
FLERA meter fint tyg som ska bli nya dynor till trädgårdsstolarna
Det visade sej att det var Tobbes Sahlströms gardiner sen han bodde i Kolbäck
ja ja snygga är dom och passar precis till sitt nya ändamål
Nu ska jag bara låna en symaskin
men det får bli efter Norgeturen


 Lars var just klar med Gaahkoebakningen för barnen

 vi fick sista kakan ...så gott



 Blomman bjöd på vattendusch

 lite svettig i pannan 

 in på toa och blöta kepan
så himla skönt
hjärnan blev lite svalare i alla fall

 här parkerar jag mej i skuggan
kaffe o macka får bli dagens lunch
på församlingshemmet har dom 
fixat så dom kan koka kaffe
 fast strömmen är putts veck
vilken tur

 jag blir kvar här medans Lennart går på
historisk vandring

med bästa Lars Mattsson
en levande uppslagsbok


 Frälsis har spelat hela eftermiddagen
jag fattar inte att dom orkar i värmen
står visserligen i skuggan
men det är bra gjort ändå


tick tillbaka rätt temp så småningom i alla fall

det blev fiskbullar till kvällen
lagom i värmen

för varmt är det

 här i hörnet vid köksfönstret är det riktigt behagligt 
så här på kvällskvisten
nu är det laddat 
myggspiral (som visade sej vara onödig)
en "balja" vin
en mugg kaffe
en älskling
en stickning
vad mer kan man begära

22.30 +20 °
nu tar jag boken och provar kudden
fönstret får stå öppet 
ingen mygg
ungdomarna har fest i grannhuset
glada skratt trillar mot himlen
ibland är det härligt att leva

 ja det blir inte mörkare än så här


1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är så mysigt att lyssna till människor skratt,stör aldrig någonsin👍👍👍