mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 juli 2019

hårdbevakning med hela italienska armen och en kamera

 rönnen har snart blommat ut

 och det gör mitt bromsbett oxå 
det "blommar" och
kliar som bara den

Bromsen är ju rätt häftig så här på bild 
men jag slår gärna igel den
bild från nätet

 i dag har Lennart hårdbevakat en fågelholk
med svart vita flugsnappare

dagens lunch rabarberkräm knäckebröd o mjölk
SÅ SOMMRIGT

 fågelholk var det ....
Pappa pippi
 Mamma pippi


 han är vacker flugsnapparen
bor i snyggaste holken
 grannen 3 meter bort
Talgoxe i ruffig holk

 men va nu
flugsnapparen i talgoxholken
eller ska han bara låna en kopp socker




 Dagens FYND
en PILFINK
dessa fåglar kan tyckas VANLIGA
men inte här
dom behöver ha +12° i snitt temperatur i juli
för att trivas... så fjällen är inte deras grej
klimatet HAR förändrats 

 här har vi Sveriges vanligaste fågel i alla fall
liten och oansenlig 
vet du vad den heter?

 ungarna kvar i boet...
väntar med spänning

ja vi har inte bara fåglar runt knuten
vi har även hundar i byn

 hittade ännu en låda i frysen
köttgryta
 Köttet till Lennart jag åt bara svamp o rotsaker

och så tog boken slut
Italienska armen fick rycka ut på slutet
men det slutade lyckligt
TACK Mats
 för några mycket roliga timmar
väntar med spänning på din nästa bok

 då det blev tidig middag
blev det en sen kvällsmacka
av den matigare sorten

nu är det nära

svaret på frågan 
en Lövsångare

så säger jag god natt 
från min horisont

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kan inte mycket om fåglar men älskar att följa dina vackra bilder.Igår när vi var i Varberg så gick det en kvinna på kajen,hon åtinget och hade inget i handen och på ett ögonblick så blev hon attackerad av en mås som fastnade i hennes hår,kvinnan skrek,måsen fick panik och jag kunde inte hålla mig för skratt😂Stackars mås och stackars henne men allt slutade lyckligt👍