mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 1 juli 2019

sista soppsöndagen innan semesteruppehållet....

 kan man tro att det är en morot
snygg är den i alla fall
helt i min smak

 balsamvinäger flytande honung timjan o salt
och så in i ugnen en stund
så blir det lite tilltugg på soppköket i dag

 och så är det tårttillverkning 
Pinocchiotårta,
med mangofyllning

så var alla förberedelser klara
tårta fixad morötterna klara
packa med lite kläder från Stig
och så drar vi ner lite tidigt
för vi vet inte riktigt hur det ser ut på intiman
då "hela" Smaka o Se från cityfestivalen
nu är inpackat där
MEN DET VAR SÅ FINT
ingen fara alls

dammsugaren har ju varit död
inte så konstigt med den kontakten
nu har Lennart fixat så den funkar

så var vi klara att öppna dörrarna

 Margareta hade fixat bönsoppa

 och jag en pastagryta

 morötterna
inte brända utan dom var ju svarta/lila

picklad lök

 ölkorv


 bröd från Kopparlunden

 bullar från VCK

 tårtan som jag fixade 
inte vacker men dom tyckte den var god
och de var ju huvudsaken

 lite sommarkläder

 och här har en gäst hittat en "ny" skjorta

Maria bevisar att dammsugaren fungerar
Nu är soppköket stängt fram till 18 aug

när vi var klarta på soppköket
åkte vi ner och satt i skuggan
hos Carlson på Kajen

en glass två kulor
och den med blåbär är lite till mej

inte var dag det ligger en 
GÄDDA på parkeringen

hemma blev det vegetarisk makaronipudding

 kaffe o mango o grädde

 min älskade man
på skuggiga balkongen
vi hade en skön kväll

TUSEN tack för alla grattis på min dag
ja jo jag fyller vist 72 i dag

Inga kommentarer: