mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 mars 2020

att arbeta hemifrån?

 dagen började med att jag stoppade Tommy H:s sockor



 så där ja då har vi förlängt livet på dom
Lilla blå har fått nått nytt ... va de nu var...
kamrem var det vist..3353 riksdaler kostade det i alla fall
men nu kan vi lugnt köra till stugan på måndag


Jobba hemma så här i Corona tider 

 om nu Lennart skulle jobba hemifrån
Du vill ha din hall tapetserad
ska han då tapetsera om sin egen??


 det är många frågor
 som far runt i knoppen så här i Coronatider


sunt förnuft och lite vaksamhet
tror jag räcker långt
inget är nytt under solen....

Spanska sjukan varade mellan mars 1918 och juni 1920
och nådde såväl Arktis som avlägsna öar i Stilla havet
Mellan 50 och 100 miljoner människor dog, 
vilket gör spanska sjukan till den pandemi som skördat flest liv 
i mänsklighetens historia på så kort tid. 
Antalet döda motsvarar 3–6 procent av världsbefolkningen, 
som då bestod av 1,6 miljarder människor.
Uppskattningsvis infekterades 500 miljoner, 
vilket motsvarade ungefär en tredjedel av alla människor.


så var det dax för lunch
Roger har börjat med vårarbetet ute vi Officersmässen


 hugger in på brännvinsbordet 
de är så mycket gott 
så man skulle gott kunna äta sej mätt redan där
jag hoppade sill o ägg


 syns lite dåligt men det är ett flygplan på tallriken...
passande i detta hus


 och så höjdpunkten
Wallenbergare


 kaffe o gobit som sej bör



jag orkade ju naturligtvis inte maten
så jag fick en låda med hem
Lennart fick oxå en även om han ätit upp sin mat
så nu har vi mat till söndagen när vi kommer hem från
soppköket Perfekt 


fick en trevlig pratstund med 
korpral Karlsson själv innan det var dax att 

 åka hem  och vila 


 Vi skulle ju ha gäster på ärtsoppa i kväll
men se det "snöt" sej
dom är förkylda och jag vill då inte bli förkyld

kl 18 går solen ner

och 18.30 kom den här 
fågeln flygande...


så blev det kväll i vårat hus
tröjan får vila 
och jag virka lite istället

så där nu fattas bara ben och hjärta
ja ansiktet förstås

1 kommentar:

Ellinor sa...

Sunt förnuft är aldrig fel❤️