mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 4 mars 2020

Hetvägg o Makrill


 så var dom invigda +38°
mina tassar var varma och sköna
trotts småregn vind och +3°
mitt värsta väder


 i dag är det droppar på buskarna
inte lätt att fota när det blåser
men jag fick en om än lite suddig


 efter vår husvägg blommar
mini påskliljor


 så där då har jag fixat lite mandelkubb
fick ju lov att gå till affären för jag hade ingen hjorthornssalt 


 Rör 100 g smör och 1 dl socker pösigt
tillsätt 2 äggulor
lös 1 tsk hjorthornssalt i 1 dl mjölk och blanda i
tillsätt 10 rivna bittermandlar och 5½ dl vetemjöl

rulla längder
skär i lagom bitar
doppa i äggvita o socker ev mandel
lägg på plåt med bakplåtspapper

grädda i 200° ca 15 min

Mitt recept som jag fått av mamma
som hon fått av sin mamma
ett recept som aldrig går fel


 men va du gör låt dom kallna innan du äter
hjorthornssaltet sätter sin prägel på dom 


 så går sista biten av tacotårtan åt
gott den här gången också


 en mango ur BILLIGA lådan
och lite keso till mellis


 Lennart fick helvägg 


 och jag makrill


Lennart var på bandy (VSK förlorade)
jag kollade TV o stickade

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att du fick dina vantar👍❤️