mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 20 mars 2020

stor oro för nära vänner


 vi tog en tur till Hemavan
ja ja jag vet vi är 70+ och bör hålla oss hemma
Men om man håller avståndet lär det ju vara 
nästan OK i alla fall
här på ICAs parkering brukar man inte få plats
det brukar vara fullt med Norrmän 


 men i dag var det ingen fara att handla
inte en människa 


 jo titta det står en i kassan


dagens lunch
middagsbiffar med pepparsås o rotfruktsmos


 hittade den här på ICA den stod dock inte på listan
där stod bara potatis o toapapper
jo de är sant toapapper vi hade 4 rullar hemma
men vi köpte ett paket till 
och ett paket hushållspapper


 Lennart skottar fram ett solhörn på altanen


fläskpannkaka
blev lite "torr" men helt ätbara ändå
är inte riktigt vän med ugnen


 och bästa lilla Thyra har fått sina glasögon idag
ett par rosa


 och par blå
hon ser så lycklig ut


i dessa tider är det inte lätt att vara glad hela tiden
när man tänker på sina vänner som kämpar för att 
företag o livsuppgift ska fungera
och inte gå under
den här smittan slår HÅRT 
Men alla mina vänner 
ni finns med i mina böner

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skickar tankar till många❤️Vilka fina glasögon hon fått,en sådan liten söting❤️❤️