mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 mars 2020

MEN VI ÄR FÖRSIKTIGA



 NÄR JOCKE KOMMER MED TRÖST
för 70+ som inte ska vara ute bland folk
en rökt rensida är ju inte att förakta
TACK SNÄLLA


såg ett inlägg på FB
någon undrade över skopan
nått gammalt från förr
och jag har min hägnades där
även i stan finns en 
inget från forntiden 
utan den används ju
ANVÄNDER du SKOPA?


 hittade en låda i frysen
2 kasslerskivor stod det
har ju en liten liten bit kassler kvar i kylen
så den fick oxå följa med
och det var en god currysås med banan o purjolök
blev ju riktigt gott
hade helt glömt den grytan


 här ligger jag och där diskar Lennart


efter middagsvilan
tog vi en tur med bilen
första stopp var i Hemavan
där vi lämnade den här overallen
till en som var i behov


utanför Konsum träffade vi Anders
(kort från nätet)
vi stod på två meters avstånd och pratade ute
länge och väl 
riktigt trevligt
men det känns lite konstigt att stå så långt från varandra
och dessutom bara "heja" inte "hälsa"


 så en sväng till Bibblan och bunkra upp


 in på macken och hämta Emils doppresent


som tur är står det inte NEJ
för oss
MEN VI ÄR FÖRSIKTIGA 
med kontakter


 och så hem i tryggt förvar
träffat några människor 
men på BEHÖRIGT avstånd


ännu en låda från frysen
den här gången köttgryta
förstärkt med potatis


 här var det FÄST...


 många trådar blev det


 sen var det de där 
sy eller virka
jag valde de senare
blev dock inte klar
ska ju ha något göra i morgon oxå


köpte rostmacka på affären

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tycker att det är bra att ni är i stugan nu,mindre folk och färre kontakter👍Mitt bibliotek har stängt så jag kan inte smita dit🙈kram