mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 mars 2020

här har jag bevingade Gäster


 men jag kan inte se mej mätt 
på denna här vyn från köksfönstret

frukost med "jannelimpa"
Västeråbottenslimpa 
så himla gott


 kl 7 kom Domherren
det tog 16 timmar 
snabba ryck 


 och så kom gråsiskan

sen talgoxen, blåmesen, entitan
och grönfinken


har köttfärs som ska fixas
+ ett paket till


 så lite mer än 2 kg köttfärs
 ska i dag förvandlas till matlådor


 Det blev en härlig paus i kökstjänsten
när Jocke o Yulia kom 


 dom hade gofika med


 så var det dax för matlagning 





så var den klar

blev lite färs/kålröra över
den blev förstärkt med potatis o morötter
och lite buljong 
som blev till  dagens lunch


 Köttfärssås som fick fick puttra i två timmar


 Middagsbiffar




Nu har vi mat ett tag


 jag sov och Lennart gick ut




tänk att snö är så segt


en liten strömstare
fotad med mobilen


så vaknade jag och Lennart kom in


 jag fortsätter med kökstjänst
eller jag fixar lite inför soppköket
tar ut sopprecept som jag tänker prova
på oss här för att sen göra om till
storkoka till mina Gäster i stan


blev uppringd av 
med anledning av Coronavirus o Soppköket



 Köttfärslådan blev god till kvällen


och jag sliter på med kanten
inte kul men jag har ju valt själv


1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag kan riktigt höra fåglarna skvallra..Måd och Lennart är här och nu finns det käk,hurra 😁