mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 23 mars 2020

Söndag hela dagen...


det är lätt att säga 
men de gäller att upprepa det 
i dessa dagar är det oroligt
både för en själv o andra
ja hela världen  


lånar Karls bild från dagens gudstjänst
 som vi hoppade över
den var ute på Udden 
jag fryser ju lätt
och vi kommer från ett ställe där det finns corona
jobbade förra söndagen med en massa människor
så jag vill inte smitta ner någon om jag mot förmodan
själv är smittad 
för här lär det inte ha kommit någon smitta än


 mitt lilla troll


 fick sej en omgång

jag bara älskar dessa pajskal


 hade lite kassler och lite köttfärssås kvar sen i går
ja de var bara lite lite  och så hittade jag en kokt potatis i kylen
och vips fanns det lunch


 gott gotti gott gott


Fick rapport från Västerås soppkök
dom var av förklarliga själ ute i dag
bra väder blåste dock lite snålt
det hade gått bra MÅNGA gäster
några blev lite besvikna 
när dom inte fick komma in och boa i soffan 
men alla förstod varför
TACK alla underbara VOLONTÄRER 
som jobbade


 drar ihop sej till oväder


 en låda från frysen...
köttfärs/kål/potatis


 hade ju gjort fel i går 
men det var snabbt fixat 
i dag blev det 8 varv + det jag repade upp 


med tre färger "måste" jag sitta vid bordet
så jag kan hålla ordning på garnet

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fantastiskt jobb av volontärerna,blir glad i hjärtat❤️