mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 mars 2020

det upprepar sej....😂


 OJ en sån dimma det är idag
låg kvar till och från hela dagen


tänk att vi har en egen trädgårdskompost
fast vi bor i bostadsrätt
härligt


KATASTROF VÅRA LJUS ÄR SLUT
men det finns hopp 
IKEA
 men inte var vi många som handlade idag inte


 två lådor ljus inhandlade


 och en fika
en "ostsemla" + gräddsemla 


 OCH SÅ GJORDE JAG DET IGEN 😂
 ... vi skulle bara ha ljus
men jag "ramlade" in till systrarna Gren 
och "snubblade" över tre nystan


lunch blev korvsoppa
hade ju korvgryta kvar sen vi åt sist



 jag lägger mej och vilar Lennart tar kameran och åker ut på fotosafari 
Telefonen väcker mej
det är en kvinna som erbjuder mej/soppköket 
100 kg risgrynsgröt
en lastbil som tappat lasten
men vi kan inte ta emot synd nog
de är på tok för mycket för oss
och våra lilla frys
Jag tipsar om pingstkyrkans härbärge
hoppas dom nappar


 ja men då var jag ju vaken 
och kan sätta igång med söndagens soppa

 så där nu har jag hackat grönsakerna 
och bönorna är sköljda och kokade
 en första sväng och sköljda igen



 och så blandar vi och låter koka igen 1 timme eller tills bönorna är mjuka
inget al dente här inte 


 månste ju prova hur det är att virka av de där "konstiga" garnet

så några av Lennarts bilder
vill du se alla gå in på hans FB sida










 soppan fick koka i 75 min men var ändå inte riktigt klar
helt OK men inte riktigt så den fick koka 15 min till
men god blev den


 så var lilla korgen klar
gjord för laddaren till mina 
värmehandskar


 avslutade med lite kräftgång


lägesrapport...
Emil nästan 3 mån
6830 g
62,3 cm 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ikeas ljus är bäst👍