mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 mars 2020

en lång dag...mot friden


 så kom då äntligen dagen 
när vi ska fara till stugan


 det regnar och blåser 
Lennart fick backa in under tak


 så lämnar vi Kolarhagen o Västerås


ett riktigt "pissväder"
men redan i Sala var det bättre


 och i Tönnebro sken solen


 så där då var kaffet urdrucket mot nästa mål


 i Sundsvall köpte jag en kycklingmacka
på grovt bröd


 tycker den borde hetat morotsmack med kyckling
brödet var i alla fall JÄTTEGOTT
åt dock bara upp halva
Lennart "offrade" de sej på den andra halvan


 Lennart vill testa en ny väg
ja eller en annan sträcka än vi brukar åka


 så vi svänger inte av innan Högakustenbron 
utan vi åker över den


lunch i Docksta
bra ställe
jag tog "bara" en sallad
Lennart frestade med pyttipanna o stekt ägg


 och så var det då SAGAVÄGEN
inget att rekommendera vintertid
spårigt slingrigt smalt


 inte många djur efter vägen
bara en liten flock renar som 
konstigt nog hoppade undan


 så kom vi till Åsele
Kronas kaffe är ju ett måste där
vi parkerade bilen 16.30 på en halkig parkering
kom in och fick veta att vi stänger nu

Men jag sätter på lite nytt kaffe till er 
och stänger dörren
så fika i lugn och ro


 in en sväng i Storuman och handlade
utanför träffade vi Jocke ... ja där ser men


 lite energi... eller hur man säger


MEN SÅ SKÖNT
svängt av Blå Vägen/ E12
och ner på våran väg


 Tony har kört med traktorn 
så Lennart behövde bara fixa lite på trappan
så jag kunde komma in


 inte hungriga men lite sugna ändå


 hade med ostfyllda pannkakor sen i torsdags
värmde dom lite 
så gott

här är det mörk när det är mörkt
och tyst
GOD NATT

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att ni är framme välbehållna 👍❤️