mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 22 mars 2020

när jag inte läser ordentligt 🤬


 bäst att ladda batterierna...
ser ju lite roligt ut tycker jag
får vissa associationer 
vad säger du?


 vi har ju betalt biljetter till SM finalen i bandy
betalt för att stödja dambandyn
så nu ska de tittas 


och våra tjejer blev ju årets mästare
HURRA


 en trotjänare i köket



 Våfflor med kasler gräslök o Crème fraîche 


inte så illa


lite vila på det



 och sen ut och lufta sparken



 älgen har just gått före mej
färska spår


 och här blev det älglunch
ser på spåren att det är en ko med två kalvar


 upp till Blå vägen och vänd





 pusta ut när jag kom hem
en liten stund i solen
men så fort den går i moln 
kommer kylan


 i dag är det ju Rocka Sockan och de hänger jag på 
om du vill veta mer om rockasockan dagen


kvällen bjöd på spagetti o köttfärssås


 fått några kort på släktens minstingar


och jag stickar vidare


och läser mönstret lite dåligt
DET SKULLE JU MINSKAS
ja ja nu blir det att sticka baklänges men dock bara ett varv...
ATTANS



även denna dag har jag ägnat tid åt soppköket
olika kontakter hit och dit 

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Det blev tydligen våffla hos många av mina vänner igår👍egentligen inte det bästa för min mage men huvudet måste muntras upp ibland och jag har gott om toapapper😂Vinden var isande igår,lite trist när solen är så grann🧐Är ju ingen snömänniska men sparkturer ser så härligt ut,troligtvis så skulle jag välta med min taskiga balans😘Räkna om och gör rätt och lycka till🤗

Glitzerblitz sa...

Hade samma våffeljärn förr. Vi fick det som bröllopsgåva 1972 ��. Vilken App använder du för dina 'vandringar', Måd? Ha en trevlig söndag, ni två fina människor! Ruth ��‍♀️