mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 mars 2020

bäst före? fniss fniss och deklarationen är gjord

 "bästa" hemmabyxorna trasiga..
måste fixas
innan det blir värre


 så där ja nu är dom hela igen


 den här filen har stått i kylen sen vi var här i Advent


 inget fel på den...helt ätbar


 så  bar det av in till byn för att handla
jo ja vet 70+ ska inte handla just nu
MEN om det inte är nått folk i affären 
spelar det nog ingen roll
Vi handlade så vi klarar oss ett tag
dock inget toapapper hade 5 rullar hemma
en tur in till Bagaren på en snabbfika
och köpa limpa
Lennart kunde dock inte motstå en semla


 men jag skäms nästan
en burk Knorrs "nödmat" inte gott
men jag är så trött att jag orkar inte fixa mat


 medans jag sov i tre timmar 
skottade Lennart fram till fågelhuset


 nu får vi se hur länge det dröjer
Lennart hör domherrarna i skogen
på andra sidan lägda
(vilket inte jag gör)


så när jag vaknade var det skottat 
och klart


 pelargoner är roliga växter
dom här har stått i källaren i 3 mån 
i totalt mörker o torka
men dom lever ju...


 kl är ju kaffedax


 nu har jag börjat på kanten runt filten


 lite bättre mat till kvällen


 enkelt men gott


 så bar det av in till byn igen
hamnade bakom väghyveln
och där fick vi ligga och puttra
är ju liksom ingen väg man kan köra om på 
så där hur som helst


 och nu är dom olydiga 70+ ute igen
vi sitter med en stols mellanrum
dock inte herr och fru Sandström
men dom har nog sina baciller tillsammans ändå
ja va gör vi då
jo det är kulturkväll
med film och fika
TACK Lars för att du ställer upp


lånade en bok Mariannes senaste 
När sista strofen klingat ut


och deklarationen är gjord

1 kommentar:

Ellinor sa...

Man får vara olydig med sunt förnuft😂🤗Nu väntar jag på djuren🔭kram