mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 24 mars 2020

en öde by


 att vakna tidigt 
vad gör men då?
Jo i dag köpte jag biljett
till en konsert som är inställd
bara bara att gynna  
arrangören 
i dessa svåra tidet


 och så hittade jag den här urgulliga jackan
till Emil o Thyra fick lov att fråga Denise 
om barnen behövde vårjackor
och de gjorde dom
Så jag skickade över en slant till Niklas
och Denise har nu beställt


 ute kommer Mumin Molnen
älskar rosa moln


 för mindre än en vecka sen 
fick pelargonerna komma upp
från källarens mörker
fick vatten och ljus
och si hur de växer


 måste handla lite
och det var vi vist ensamma om att göra


 var in till Janne o Monica och köpte limpa
och även här var vi ensamma
så vi kunde ta en fika i lugn och ro


 men stuvad vitkål 
var det ju evigheter sen vi åt
så nu blev det


 även fåglarna äter lunch


 när jag jobbade var jag med och startade klädbytardagar
de är mer än 30 år sen tror jag
och jag slutade ju jobba för 10 år sen eller är det 11
ja ja köpte i alla fall en morgon rock som Bettans (husmor) dotter haft
och den är skön än


 och en badrock i frotté från Sandels (hon på exp)
 varför köpa nytt när det finns gammalt *fniss fniss*

Nu för tiden har Önsta församling klädbytardagarna på våren
och Tillberga på hösten
och ingen av dom säljer vuxna kläder
det blev för mycket
och i år blir det ju ingen p.g.a virus 


 hittade lite stekt fläsk sen någon dag
har ju en korv och en bit kassler oxå
det fick bli en pytt
hittade även den där pepparsåsen
så himla gott det blev
har väl aldrig ätit sås till pytt
men de var en höjdare


och det går framåt 
eller ska man säga uppåt


1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag är djupt imponerad av mönstret👏👏👏Vi måste stödja dom som betyder mycket för oss❤️Kram och hoppas dagen blir ok🍀