mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 11 mars 2020

Laddar .....🥗🥄


 skriva lista är inte alltid lätt
och hur mycket har jag glömt
och hur mycket kommer jag att handla
som inte står på listan 


så var det handlat
 jag ska ladda lite till soppköket
då vi ska vara borta i 7 veckor
och så ska jag ju koka  till söndag
fick en beställning på ärtsoppa  
så då gör jag det...
tack Maria för att du finns


 har man handlat får man fika
så är det 
och så blev det även idag
Lennart frestade med en vaniljsemla


 Kaffe måste ju finnas på soppköket
så vi var in och beställde en laddning
får hämta en kartong senare i veckan


 liten lättlunch


 nu ska det fixas smörgåsmargarin


 1 kg margarin och 1½ dl olja och 1 msk salt


fixade 3 kg sen tog glasslådorna slut
men jag ska hämta fler imorgon
köpte 6 kg margarin


 de är så roligt nu när jag kommit till mönstret
men de går inte så fort
3-4 varv i kväll


 JANSSON är en höjdare 
som vi äter hela året
Hur gör du?


måste lägga bevattningsslangarna i blöt över natten
så kan jag fixa till det 
Blir ju lite lättare för Fällströms att sköta blommorna
Är så tacksam för deras hjälp


1 kommentar:

Ellinor sa...

Äter inte Jansson men gör Persson..samma lika fast skinka istf ansjovis👍Kram