mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 mars 2020

när man har svårt att bestämma sej...


det är vackra nätter nu
jag kan se norrsken från mitt sovrum
och det kan Lars Nyquist 
oxå han som jag lånat bilden av


 det skiftar fort här
kl 7.30 lätt snöfall


 7.45 skiner solen


 skomakartumme...heter det vist


den perfekta tummen
 att öppna mjölklitern med på 50 talet
det fanns nån plastgrej man skulle trycka
till folienförslutning med 
men mamma och hade ju inbyggt öppnare


men äntligen


en tur med sparken


lite spår här och där
RIPA


 EKORRE


 HARE 
jo de är spår i snön jag vet det


MÄNNISKA


 ÄLG


 Lennart gick åt vänster och jag höger





så möttes vi utanför "Renmans"
men då jag hade sparken gick det fortare för mej nerför backen
(jo ja vände vid Renmans )


hemma blev det sen stekt fläsk o löksås


 medans jag vilade
satt Lennart ute en stund
ja de är inte han på bilden förstås



 hur i hela fridens dag kan den heta
GRÅSISKA


det växlar fort 
10 min sen var det vist bara att gå in


har jobbat en del med soppköket 
på eftermiddagen
många ringer och vill hjälpa till
men man kan inte vara hur många som helst heller
och det finns ju många söndagar på ett år
hoppas folk vill hjälpa till i fortsättningen oxå
vore ju toppen med så många volontärer


 har "raggat" kaffemuggar till soppköket
då det nu blir utomhus
Hälla kvarn sponsrar med 100 till kaffet


och Pressbyrån på station
lite större muggar till soppa
dock vet jag inte hur många det blir
hon skulle lägga undan
och Kia får hämta
Vi tackar för dom vi får


 Lennart fixar kvällsmat
lappskojs 
så himla gott


den här lilla juvelen ska ju döpas 
den 17 maj
hoppas vi kan vara med då 


 ja ja i alla händelser så är doppresenten fixad


 Fredagsmys hos AndersGeorgs
(vårat hus heter så efter första ägaren
Anders Georg Vinka)

så där nu har jag kommit till de varv
när jag ska börja minska makor
känns riktigt skönt
från 305 till 267 m


 blir bra det här


men jag vet fortfarande inte om jag ska ha
 knappar eller hyskor
VAD SKULLE DU VÄLJA?

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag vet inte vad det heter,knappar eller hyskor,jag har till mina koftor utan knappar,fungerar busbra👍

Eva sa...

Hyskor så klart, mycket finare!