mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 29 mars 2020

vilken ÖVERRASKNING

 Vädret är växlande kan man lugnt säga
kl 6 ser ju lovande ut


 45 min senare snön vräker ner



 för att kl 9 vara helt perfekt igen


 var in en sväng till Konsum 
ja ja jag vet de heter COOP Tärnaby numera


 stödjer den lokala bagaren
när vi gick kom Per
så det var ingen trängsel


 Lennart festade med en Budapest
jag nöjde mej med kaffe


 STORA köttbullar i tomatsås
dagens lunch
och den URTRÅKIGA potatisen
den är hårt o mjölig på samma gång


 och så den 
STORA ÖVERRASKNINGEN
som jag skulle velat vara med
i Surahammar i dag

Pärzon hade/har en gammal bil
som han inte har haft en susning om att grabbarna har 
reparerat och fixat till...

i går fick han den tillbaka

fixad och klar ... nästan i alla fall
ska vist besiktas oxå 
men de är väl en baggis antar jag

 Hoppas få fler bilder när han får bilen tillbaka


 kvällens mat...


 ja inte åt jag upp hela
korven blev kvar




här sitter vi och kuckilurar
dricker vin och äter popcorn
går ju inte att sticka i ljuset av ett stearinljus

vet inte vad jag ska säga om den här boken
lite rörig kan jag tycka
hoppar i tid lite väl mycket för  min smak 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Undrar varför det är så svårt att få tag i god potatis numera?