mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 16 mars 2020

en vanlig dag med nya rutiner


då Coronaviruset sprider sej är oron stor på många håll o kanter
en ulv i fårakläder
påminner lite för mycket om en apelsin med nejlikor 
det gäller att inte ta fel


Men soppköket har öppet 


 Omar delar ut våtservetter till alla
lite hjälper det oron i alla fall
även om jag inte tror ett smack på verkan
tror mer på 
TVÅL o VATTEN


 i dag serverade vi Ärtsoppa


 en pastagryta


 veckosallad det är en höjdare
Kia hade fixat den 


lite pålägg 


 bullar är ju gott


 Lennart kokade 100 koppar kaffe
tack Björklunds kafferosteri


 hittade "min" rulltårta i frysen
och nu är även den uppäten


 så var det städat och klart
nu ser jag inte den här lokalen förrän 3 maj


 när vi kom hem fick vi finbesök
Emil


 och Thyra med föräldrar


 vi fick en dopinbjudan


 vilken tur vi hade matlåda kvar sen i fredags
Wallenbergare 


glass med solrosfrön

och så var Farmen slut
och jag var så trött att det blev sänggång
redan kl 21.......

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tvål och vatten är bra grejer👍Hejdå Farmen,det har varit en snäll och vänlig omgång och riktigt trevligt att följa👍Ha det gott min vän🥰