mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 24 november 2022

750 minuter av mitt liv

NEJ, jo
hissen är trasig
och vi som vill iväg
vi vill ju packa bilen före 7
när jobbargubbarna på gården sätter igång
kl är nu 6 och Lennart ringer
jo då hissen var anmäld trasig i natt
men reparatören börjar kl 7


ja ja vi fick titta på morgon TV
vilket jag nog aldrig gjort i  hela mitt liv
och jag han sticka nått varv
innan vi kom iväg
kl 8.45 inte så illa 
men ändå


stickningen är en räddning på långa resor


sen frukost i Tönnebro


och lunchen blev i Sundsvall på macken
då vi är sena
Vi brukar ju äta i Sollefteå
men då blir klockan så mycket
och Nipan har dessutom
hunnit stänga då 


tyvärr blev det mörkt rätt tidigt
så jag kunde inte sticka så länge 
jag ville





i Vilhelmina tankade vi 
lite socker på ICA


så var vi då framme
21.15
det har gått bra 
"lite" halt på slutet 
så de gick inte så fort
(och jag som var så kissnödig)


och så kvällsfika innan 
sängen lockar

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland händer saker som vi inte kan räkna med men tur att det gick att lösa👍Många mil och jag beundrar er som orkar och jag är glad att det gick bra❤️Njut nu av tystnaden,ingen som bankar och knackar och med lite tur så är dom kanske klara hos er när ni kommer hem ✊️🤗