mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 28 november 2022

Tre små gummor och en påse fisk


Advent är mörker och kyla
vi tänder ett ljus och ber
förbarma dej Gud över jorden
all nöd all förtvivlan du ser


Tärnakören sjöng sin vana trogen


och älskade Sagka läste texter och bön


och allas vår Helena prästade


ett ljus för alla mina


så var det FIKA
12 sorters kakor o bullar
skumtomtar o godis o mandarin
Kaffe, te o saft




Helena fick sin tunika
den blev så bra
vi är nöjda både hon och jag


här är tre så gummor i sina tunikor



Helena blev avtackad av kyrkoherde Larsa 


Helena och Lennart
kom över med fisk som dom fått av Håkan
och det var en JÄTTEPÅSE

vi åt så det kom ut genom öronen
och vi har fisk till veckan
jag hade fixat en kall sås
"skolans fisksås"


det var en trevlig eftermiddag
allvar, skratt och god mat blandades


Kattens dag i dag den 27 nov
Hedda struntar blankt i detta


en liten fylld paprika till kvällen
var lagom efter den sena
braklunchen


Fågel Fenix gick sönder


så husse måste laga


och jag stickar vidare på vantarna


en mycket fin dag är till ända

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så fina tunikor och vilket fikakalas👍Önskar dig en fin dag❤️