mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 november 2022

Jag blev klar🧶


älskar ljus
MEN
då vi har Hedda katt
har vi bara batteriljus
och det går bra de oxå


mattes ljumma vatten är bäst 
bara så ni vet


då potatisen hade frusit
 fick Lennart
åka in till byn och köpa ny
Jag hade inte tid att följa med
Stickar på ackord just nu


utanför Konsum
(jag vet det heter COOP) 
stod några skoltjejer och sålde hembakt bröd 
för att få in pengar till skolresan
Lennart kom hem med 
äppelkaka
inte så dumt får jag säga


kycklinglever o ris 
tur det finns matlådor i frysen
när man inte har tid att laga mat
hoppas stickningen ska bli klar
i dag


även när man stickar på ackord
måste man ta en tupplur på maten


ville piffa till hyacinterna vi köpte i går
dom fick bo i var sin kaffeburk
med lite ljussnöre
blev ju riktigt fint


Lennart tog en sväng ut
medans jag tupplurade




undrar hur länge båthuset håller


till kvällen blev det fläskkotletter i ugn
blandade
creme fraiche, soya och seet chilisås 
hällde över kotletterna 
och så fick dom stå i ugnen 175° i 1½ timme


ja men då var tunikan klar
och kan levereras på söndag


men får inte vara stickalös


natti natti

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda gillar ljummet vatten och Örjan älskar iskallt vatten direkt från kylen,dom har sina ideer våra små❤️Vackra snöbilder,här är det slask,grått och ruggigt.Trevlig advent🕯️