mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 19 november 2022

Dödens verk....


enda gången man är lång
är i skuggan


det var lite frost på bilarna som
stod på parkeringen
dock inte våran då våran står under tak


var på Dollar Store och handlade
lite till stugan


hem och käka ärtsoppa 
och sova
förstår inte jag är så trött
hjärnan känns som en skumtomte


köpte en fågel till Hedda
man kunde fylla den med
kattmynta


den var trevlig
hon äter på den så 
fågeln blir dyngsur


så var det dax
VIP-afterwork med bokrelease
på Rederi Mälarstadens nya båt
M/S Kungsörnen
och Aron Olnafors bok
Dödens Verk


lite bubbel i glasen


och levande musik


och Janson på tallriken
nästan för god för mej
den har Jimmy på Stadshusresturangen
all heder av


här har vi bokens huvudperson
"Stig Bylund"
nyanställd tjänsteman på handledningsverket


Arne Olofson och Hans-Göran Nauclér
(som är författare båda två)


då Aron Olnafors inte kom 
han hade som vanligt tagit fel
den här gången på båt
och var nu på väg till Åland
så fick förläggaren
Arne Olofsson ställa upp
och signera böckerna
här tillsammans med
Roger Haddad


klart jag köpte en bok
var ju passande för jag läste ju klart
Jul enligt Julia i går



blev en bit pizza framför TV 
och Carina Bergfeldt

så trött 
orkar nog inte läsa bok
det tar att vara ute bland folk


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Återigen en trevlig utflykt 👍