mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 november 2022

när ord är överflödiga 🧶🧶


min bästa hjälpreda


ska försöka få till
ett babynäste
Hedda måste prova om det är 
skönt att ligga på
och jag  har talat om för henne
att det är inte klart än
måste klippas och sys först


tar fram dessa dyrgripar
från min farmors far


Skräddare Berglund
tidigt 1900 tal
och i dag lämnar jag inte saxen
till Vasteras Eggslipare
för att få den tillfixad
inte upputsad att se ny ut
utan bara tillfixad och slipad
den är rätt vass redan


dagens goda gärning
flyttade den här stackars 
masken från asfalten 


till gräsmattan


en vän till mej hjälpte mej köpa den
här fina boken i Norge
när hon och hennes syster besökte
lilla mamma i Mo i Rana
och i dag fick jag hämta den


skulle hämta mammas väska
men han var liksom inte inne


fick lite garn på posten
så kul blir fina ränder på fina vantar


fiskpinnar och stuvade morötter o blomkål
helt OK


men kl 16 var han på plats
sadelmakaren och jag fick mitt paket
+ en trevlig pratstund


så glad och lycklig jag belv
så fint jobb


passar på att klippa ut medans Hedda sover
*fniss fniss*


kebab till kvällen


har du varit i Lissabon och sett tågstationen ❓
det har inte jag MEN i går kväll
fick jag se det på TV
vilken byggnad ❗




har en beställning på en tunika

jag har nu räknat på mönster 
och garn...
Helena som beställaren heter
vill ha en blå tunika 
och vi har hittat ett snyggt mönster
MEN 
det är ett helt annat garn än de vi vill ha
mycket grövre
så nu har jag räknat om 
och tror det skall funka
+ att vi har hittat
garn som Helena sagt är OK till
och jag har tryckt på knappen
BESTÄLL

det är knepigt med Lettlopi garn
just nu är det ju så poppis
att garnet t.o.m. är slut på fabriken
i Island ...

ord överflödig
eller tur Lennart inte kan sticka
 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Gillar muggen,borde kanske lära mig att sticka😂🤗

Anonym sa...

Ingen dumm idé